
Wszelkie kopiowanie, dystrybucja, elektroniczne przetwarzanie oraz przesyłanie zawartości bez zezwolenia serwisu suchainfo.pl jest zabronione.
+(48) 513-306-665
redakcja@suchainfo.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg w formule „zaprojektuj i buduj” dla linii kolejowej z Żywca do Suchej Beskidzkiej. Do remontu pójdzie ponad 35 kilometrowa trasa.
W przetargu, poza wymianą torów, podsypki i przebudową obiektów inżynieryjnych, przewidziano liczne opcje.
Opcja nr 1 - przebudowa sieci trakcyjnej
Opcja na 2 - wykonanie robót w zakresie zabudowy komputerowych urządzeń srk w stacji Jeleśnia wraz z budową zasilania dla tych urządzeń”,
Opcja nr 3 - budowy nowego przystanku osobowego Żywiec os. 700-lecia w nowej lokalizacji
Opcja nr 4 - zaprojektowanie oraz wykonanie robót w zakresie wydłużenia peronu dwukrawędziowego z 200 m do 300 m wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą w stacji Jeleśnia.
Opcja nr 5 - zaprojektowania oraz wykonania robót w zakresie budowy nowego systemu odwodnienia na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec z wyłączeniem: stacji Lachowice, mijanki Hucisko, stacji Jeleśnia oraz stacji Żywiec Sporysz,
Opcja nr 6 - zaprojektowanie oraz wykonanie robót w zakresie dostosowania dojazdów do przejazdów kolejowo – drogowych do wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 2015 roku.
Realizacja prac niesie więc za sobą ryzyko braku poprawy przepustowości, możliwości szybkiego obniżenia parametrów wyremontowanego toru, oraz zwolnień na przejazdach. Wykonanie wskazanych prac, poza przetargiem, w przyszłości niesie za sobą ryzyko kolejnych zamknięć linii, po jego wymianie. Jednak to i tak wielki krok w kierunku poprawy warunków przejazdu na trasie, gdzie pociągi jeżdżą z prędkością 30 km/h.
Wykonawcy mogą składać swoje oferty w przetargu do 25 kwietnia br. Wykonawca na rewitalizację zadania będzie miał 2,5 roku.